Zet jij je in om maatschappelijk vastgoed optimaal in te richten en te benutten voor het behalen van beleidsdoelen? Dat is een uitdagende en veelzijdige taak, waarbij je voortdurend wordt geconfronteerd met nieuwe vraagstukken. Gelukkig sta je er niet alleen voor: samen met vakgenoten kun je sparren, kennis delen en oplossingen vinden voor gemeenschappelijke uitdagingen. Heb je toch een onbeantwoorde vraag? Wij duiken erin, doen onderzoek en komen terug met een stappenplan, tool of praktische handreiking. Zo versterken we samen het maatschappelijk vastgoedbeheer en tillen we het naar een hoger, professioneler niveau.
Waarom deelnemen?
- Leer van praktijkvoorbeelden en de ervaring van collega’s.
- Bespaar tijd en verbeter de kwaliteit van je vastgoedsturing.
- Werk samen aan oplossingen die bijdragen aan lokale beleidsdoelen.
Voor wie is het netwerk?
Dit netwerk is er voor medewerkers van gemeenten of schoolbesturen die zich richten op vastgoedsturing en portefeuillebeheer. Of je nu net begint of al jaren ervaring hebt, hier vind je inspiratie, kennis en collegiale ondersteuning.
Hoe werkt het?
Vanuit de kernvraag ‘Hoe stuur je als gemeente optimaal op je vastgoedportefeuille om beleidsdoelen te behalen?’ komen we drie keer per jaar samen. De resultaten worden meegenomen in de publicatie Van beleid naar ruimte, zodat jouw input ook verder impact heeft.
Daarnaast kun je online actualiteitencolleges volgen waarin je kennis opdoet over specifieke onderwerpen.
Waar en wanneer?
De bijeenkomsten vinden plaats op inspirerende locaties bij onze partners of in De Rooie Cent in Amersfoort. Soms organiseren we (extra) online sessies, zodat je ook vanuit huis/kantoor kunt deelnemen.
Bijeenkomsten voor 2025 zijn gepland in:
- het voorjaar (maart/april)
- het najaar (september/oktober)
- Maatschappelijk vastgoeddag 2025
De precieze data worden binnenkort bekendgemaakt. Je ontvangt (na aanmelding) van ons natuurlijk een persoonlijke uitnodiging.
Als deelnemer van dit netwerk ben je ook van harte welkom bij onze actualiteitencolleges.
Doe mee!Doe mee aan dit netwerk, vergroot je kennis, blijf up-to-date en werk mee aan het professionaliseren van het vakgebied. Neem contact met ons op via 033-258 4337 of via info@bouwstenen.nl. |
Organisatie & informatie
Renée Petiet faciliteert het netwerk inhoudelijk. Ook zorgt zij voor de verbinding met het bredere netwerk. Gertjan Kolkman is verantwoordelijk voor de planning en organisatie binnen het netwerk om een succesvolle ervaring te creëren. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kun je altijd even contact met hen opnemen.
|
Gertjan Kolkman | |
Programma | Event Manager | |
06 - 24090428 |
|
06 - 35634898 |
Meer informatie
- Publicatie: De Rol: 'Portefeuille managen' uit 'Rollen in het vastgoedmanagement' (Bouwstenen, 2017)
- Publicatie: Reisroute - naar een gemeentelijk portefeuilleplan (Bouwstenen, 2017)
- Publicatie: Spelregels vastgoedmanagement (Bouwstenen, 2016)
- Webinfo: Spelregels portefeuillesturing (Bouwstenen)
- Webinfo: Ontwikkelwerk van Beleid naar Ruimte (Bouwstenen)
- Activiteiten tot nu toe
- 2305 Stedelijk programmeren
- 2210 Toekomstbestendige portefeuillestrategie
- 2205 Integraal sturen
- 2109 Sturen op waarde
- 2009 Sturing aan de verduurzaming
- 2003 Impressie Verduurzaming & producten portefeuillemanager
- 1909 Voorzieningenplanning
- 1906 Sturen op Activistisch vastgoed
- 1904 Risicomanagement
- 1901 Doelen kiezen
- 1809 Blik op de Toekomst
- 1805 Vastgoedsturing op safari in Apeldoorn
- 1803 Vastgoedsturing en duurzaamheid
- 1709 Leidraad Portefeuilleplan en sturen op KPI's
- 1705 Opzet portefeuilleplan
- 1703 Portefeuillesturing in kaart
- 1609 Vastgoed en de 3D's
- 1606 Vernieuwend welzijn
- 1603 Topics in de Vastgoednota
- 1509 Uitbesteding van onderhoud
- 1504 De kostprijsdekkende huur voorbij
- 1502 Risicomanagement in de Vastgoedportefeuille
- 1409 Professioneel leegstandsbeheer
- 1403 Routekaart bij Leegstand
- 1310 Ontwikkelingen in onderwijsvastgoed
- 1305 De subsidie stopt, en dan...?
- 1303 Klantgerichte vastgoedorganisaties
- 1210 Huurprijsbeleid en kostprijsdekkende huur
- 1105 Portefeuillemanagement
- 1110 Financieel sturen van de gemeentelijke vastgoedafdeling
- 1204 Conditiegestuurde onderhoudsplanning
- 1206 Verkoopstrategie leegstaand maatschappelijk vastgoed
- Financieel sturen van de gemeentelijke vastgoedafdeling
- Onderwerpen voor Vastgoedprofessionals in 2012