Accountmanagement betreft alle activiteiten die gericht zijn op het voldoen aan de klant/gebruikersvraag, het optimaal benutten van de objecten in de portefeuille, het vasthouden en verwerven van nieuwe huurders, het verlengen van de levensduur van objecten, het afsluiten van overeenkomsten/huurcontracten, financiën per object, et cetera. Vragen die hierbij aan de orde zijn, zijn:
- Welke kosten en opbrengsten hangen samen met een bepaald vastgoedobject?
- Welk type huurcontract past in een bepaalde situatie het beste?
- Welke afspraken kunnen met de gebruiker worden gemaakt?
Onderstaand vindt u de Spelregels Vastgoedmanagement met betrekking tot Accountmanagement:
- 3.1 Accountmanagement
- 3.2 Recht van opstal
- 3.3 Contractbeheer
- 3.4 Verhuur (huurprijs en methodieken)
- 3.5 BTW-regimes
- 3.6 Bankgarantie en waarborgsom
- 3.7 Aanpassen, uitbreiden en verduurzamen
- 3.8 Activeren, afschrijven en afwaarderen
- 3.9 Specifieke objecten