Bouwstenen voor Sociaal

aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

 

Vastgoedsturing

Met de professionalisering van het gemeentelijk vastgoed zien we steeds meer specialistische rollen ontstaan. Dit netwerk is bedoeld voor medewerkers van gemeenten met een focus op vastgoed-/portefeuillesturing. 

 

Kernvraag

Kernvraag van dit netwerk is hoe de gemeente het beste op haar vastgoedportefeuille kan sturen zodat het bijdraagt aan de gemeentelijke beleidsdoelstellingen.

 

Doel en meerwaarde 

Doel is elkaar vooruit te helpen door kennis en ervaring te delen. De meerwaarde zit hem vooral in het collegiale contact. Door samen op te trekken gaat de kwaliteit omhoog en kan tijd worden bespaard.  

 

Hoe werkt het?

De groep komt zo'n vier keer per jaar bijeen, drie keer in eigen verband rond een zelfgekozen thema en één keer voor uitwisseling met de andere Bouwstenen-netwerken. De thema's worden door één of enkele deelnemers voorbereid (casus of notitie) en indien zinvol en gewenst wordt expertise van buiten ingevlogen. 


Buiten de bijeenkomsten om weten de betrokkenen elkaar ook te vinden voor vragen en collegiale consultatie (per mail, telefoon, LinkedIn, enz.).

 

Resultaten van de groep worden waar mogelijk vertaald naar de spelregels voor vastgoedmanagement. 

 

Thema's en bijeenkomsten 2019

In 2019 werkt het netwerk aan het thema 'De keuzes van de gemeentelijke vastgoed/portefeuillemanager'. 

In de rol van vastgoed/portefeuillemanager moet je voortdurend kiezen en prioriteren. Iedereen wil wat van je en niet iedereen wil hetzelfde. Hoe zorg je er voor dat je voor de portefeuille de juiste keuzes maakt en de goede prioriteiten stelt? In de bijeenkomsten in 2019 gaan we op basis van praktijkcasussen en actuele onderwerpen met elkaar verkennen hoe je goed kiest. Wat we van elkaar leren verwerken we in een concreet Bouwstenen-product.  

  • 31 januari 2019: Doelen kiezen; waar leg jij de lat?
  • 9 april: Risicomanagement; en toen ging het mis!
  • 13 juni: Kiezen en prioriteiten stellen; hoe doe je dat?
  • 12 september: Inzicht geven
  • Jaarbijeenkomst (nov/dec)

 

Deelnemers

In dit netwerk participeren portefeuillemanagers van de gemeente Almere, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Apeldoorn, Assen, Capelle a/d IJssel, Doetinchem, Dordrecht, Ede, Enschede, Hellendoorn, 's Hertogenbosch, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Oss, Rheden, Roerdalen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Zoetermeer.

   

 

 

Meedoen?

Partners van Bouwstenen kunnen gratis deelnemen (eerste netwerk) of voor € 500,- (bij meerdere netwerken). Overige deelnemers betalen € 750,- per jaar. Dit bedrag is excl. BTW en inclusief alle bijeenkomsten, het werk voor en achter de schermen en de Najaarsbijeenkomst. U kunt zich hier aanmelden.

 

Zie ook de informatie over het partnership en de andere netwerken.

 

 

 

Organisatie en informatie

Het netwerk wordt inhoudelijk gefaciliteerd door Sidney Mac Gillavry, senior adviseur portefeuillemanagement bij bbn. De organisatie is in handen van Inge Bommezijn van Bouwstenen en Ingrid de Moel zorgt voor de verbinding met het bredere netwerk. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kunt u bij hen terecht. 

 


Ingrid de Moel
Sidney Mac Gillavry Inge Bommezijn Ingrid de Moel
bbn Bouwstenen Bouwstenen
06 - 8317 5113 033 - 258 4337 06 - 5231 0845

 

Informatie

 

 

Portefeuille SturingBeleidFacilitair managementLevencyclus beheerAccountmanagement

Delen: 

Snel naar

Partner worden?

Onderzoek gemeentelijk vastgoed

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner